SOALAN LAZIM (FAQ)
1) |
Bagaimanakah cara untuk saya menghantar maklum balas kepada Bahagian Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Melaka? |
|
Jawapan : Sila klik dan isi borang maklumbalas yang boleh didapati di bahagian Hubungi Kami. |
2) |
Bagaimanakah cara untuk berhubung dengan Pihak Pengurusan? |
|
Jawapan : Sila klik dan semak di senarai Pengurusan PERPUSTAM di Profil Pengurusan. |
3) |
Bagaimanakah caranya untuk mencari buku secara atas talian? |
|
Jawapan : Sila klik dan memasuki apa-apa perkataan yang mengenai dengan tajuk buku itu di Carian Buku Atas Talian. |
4) |
Berapakah jumlah bayaran untuk menjadi ahli biasa? |
|
Jawapan : Pendaftaran untuk kategori ahli biasa adalah percuma. |
5) |
Jumlah buku yang dibenarkan untuk pinjaman bagi kategori ahli biasa? |
|
Jawapan : Untuk kategori ahli biasa jumlah pinjaman adalah sebanyak 5 buah buku. |
6) |
Perlukah membayar yuran untuk memperbaharui keahlian untuk kategori ahli biasa? |
|
Jawapan : Memperbaharui untuk kategori keahlian biasa adalah percuma. |
7) |
Dimanakah perpustakaan yang boleh saya pergi sekiranya saya ingin membaca buku atau mendapatkan bahan bacaan selepas jam 5.00 petang? |
|
Jawapan : Terdapat dua perpustakaan yang menawarkan perkhidmatan selepas jam 5.00 petang iaitu di Perpustakaan Komuniti 1 Malaysia UTC ditingkat 6 Bangunan UTC dan Perpustakaan Komuniti 1 Malaysia AEON ditingkat 2, Pasaraya AEON diPeringgit Melaka. |
8) |
Apakah perkhidmatan yang diberikan kepada pengguna perpustakaan selain daripada bahan bacaan yang terdapat diperpustakaan negeri? |
|
Jawapan : Perkhidmatan tambahan adalah Perkhidmatan Mini Gimnasium, Perkhidmatan Wifi, Perkhidmatan Siber, Perkhidmatan Perkhidmatan Penggunaan Komputer Tablet,Perkhidmatan I-Pen, Bilik Tayangan 3D, Pinjaman Sementara Untuk Netbook, Perkhidmatan Multi Media, Ruang Santai dan tempat permainan kanak –kanak. |
9) |
Apakah alamat untuk ‘Facebook’ PERPUSTAM?? |
|
Jawapan : Sila klik Facebook PERPUSTAM. |